Szakrendelésre időpontkérés
IDŐPONTKÉRÉS SZAKRENDELÉSRE:
https://www.eeszt.gov.hu/hu/hasznos-tudnivalok-az-idopontfoglalasrol
1812 EGÉSZSÉGVONAL
A hét minden napján, éjjel-nappal ingyenesen hívható számon tájékoztatást, segítséget nyújtanak többek között az EESZT használatával, a gyógyszerellátással, a gyógyászati segédeszközökkel, valamint az eReceptekkel kapcsolatosan.
Az egyszerűsített belépés segítségével lehetőség van megjeleníteni – akár internetkapcsolat nélkül is – pl. a már letöltött eRecepteket, egészségügyi dokumentumokat és a Digitális COVID-igazolványokat.
A fontos vagy gyakran használt egészségügyi dokumentumok, eReceptek képviselet esetén is kitűzhetők a Kedvencek menüpontba, a jobb felső sarokban található ikon megnyitásával. Kijelentkezés esetén (Továbbiak→Kijelentkezés) a már letöltött dokumentumokat nem tárolja a rendszer, így azokat ismételt megtekintéssel tölthetjük le újra.
ÉRTESÍTÉSEK BEÁLLÍTÁSA
Az EgészségAblak mobilapplikációban is beállíthatjuk, hogy felugró, azaz push értesítéseket kapjunk telefonunkra, ezeket a Továbbiak→Beállítások→Értesítés beállítások menüben lehet aktiválni. Az értesítés beállítása visszavonásig érvényes.
Értesítések az alábbiakra állíthatók be:
• Új egészségügyi dokumentum(ok) érkezése
• Új eRecept(ek) érkezése
• Amennyiben a vény(eke)t 5 napig nem váltották ki, akkor a rendszer emlékeztetőt küld, illetve a ki nem váltott receptek esetén a lejárat előtt 5 nappal értesíti a felhasználót.
• Új időpont érkezése
• A vizsgálat előtt 24 órával is érkezhet emlékeztető.
HOGYAN TÖLTHETŐ LE AZ EGÉSZSÉGABLAK MOBILALKALMAZÁS?
A mobilapplikáció a lakosság számára ingyenesen elérhető az App Store, a Google Play és a HUAWEI AppGallery alkalmazásáruházakból EgészségAblak néven.
Az applikáció letöltéséről bővebb tájékoztatás az EESZT weboldalán a Mobilalkalmazások menüpontban található (az oldal Ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően érhető el).
Az „Időpontok” menüben kétféle módon lehet időpontot foglalni.
• ELEKTRONIKUS BEUTALÓVAL (EBEUTALÓ), AMELY AUTOMATIKUSAN MEGJELENIK RENDSZERBEN:
• Az EgészségAblak applikációban a „Beutalóval” menüpontban jelennek meg a felhasználó beutaló(i).
• Az EESZT Lakosági Portálon a jobb oldali „Új időpont foglalása” gombra kattintva a Beutaló fülön.
A beutaló kiválasztása után a naptárban megjelölt nap szabad időpontjaiból lehet választani.
• Nem beutalóköteles egészségügyi szolgáltatások esetén a kívánt vizsgálat kiválasztása után van lehetőség további szűrésre:
• Az EgészségAblak applikációban a „Beutaló nélkül” menüpontban helyszín és/vagy intézmény megjelölése esetén a naptárban kiválasztott nap szabad időpontjai jelennek meg.
• Az EESZT Lakosági Portálon a jobb oldali „Új időpont foglalása” gombra kattintva választható ki a kívánt vizsgálat, majd szűrhető egészségügyi szolgáltatóra (intézményre), földrajzi területre, napszakokra. Ezek beállítását követően jelennek meg a szabad időpontok.
Előfordulhat, hogy az adott intézményben, vagy a megadott időintervallumban nincs szabad időpont, ebben az esetben a keresési feltételek módosítása szükséges.
A papíralapú beutalót az EgészségAblak alkalmazás nem tudja kezelni. Jelenleg a beutalóköteles ellátásoknál csak az eBeutalón feltüntetett rendelőbe foglalható időpont, a beutaló nélküliekben viszont a beteg országszerte választhat a különböző szakrendelők szabad időpontjai közül a mobilapplikáción, vagy a 1812-es, ingyenesen hívható EgészségVonalon.
A megfelelő és szabad időpont kiválasztása után az időpontfoglalás rögzítéséhez a telefonszám és az e-mail cím megadása szükséges, hogy esetleges időpontváltoztatás esetén az egészségügyi szolgáltató értesíteni tudja a pácienst. Amennyiben Ön korábban értesítési e-mail címet rögzített az EESZT-ben, a megadott e-mail cím előtöltésre kerül, amelyet tetszése szerint egyszerűen átírhat.
https://www.eeszt.gov.hu/hu/hasznos-tudnivalok-az-idopontfoglalasrol
FOGLALÁS VÉGLEGESÍTÉSE
Az e-mail és telefonos elérhetőség megadását követően a „Véglegesít” gomb megnyomásával rögzül a kiválasztott időpont.
FONTOS, hogy a rendszer a kiválasztott időpontot véglegesítésig, vagy maximum 5 percig foglalja. Időtúllépés esetén az időpont mások számára is foglalhatóvá válik. Amennyiben 5 percet követően a kiválasztott időpont még szabad, és a véglegesítés ekkor történik meg, a foglalás sikeres lesz. Ellenkező esteben a rendszer tájékoztatást küld, hogy már más lefoglalta.
Véglegesítést követően az EgészségAblak mobilalkalmazás Naptár menüpontjában is láthatóvá váltak az EESZT rendszerében tárolt vizsgálati időpontok. A megosztható linken (ics – ICalendar formátum) keresztül bekerülhetnek a külső naptár alkalmazásokba is (pl.: Apple naptár, Google Calendar). (A Naptár funkcióról bővebben ide kattintva olvashat.)
FOGLALT IDŐPONT MÓDOSÍTÁSA, TÖRLÉSE
Amennyiben a bejegyzett időpont akadályoztatás, vagy egyéb ok kapcsán mégsem megfelelő, a páciensnek is lehetősége van az időpont törlésére, módosítására A rendszer egy időpontra csak egy foglalást enged, ezzel elkerülhetővé válik, hogy azonos időben több vizsgálatot jegyezzenek elő. A már nem aktuális, lejárt időpontokat a rendszer nem tárolja.
ÉRTESÍTÉS BEÁLLÍTÁSOK
Az időpontfoglalással kapcsolatosan is lehetőség van e-mail értesítések, valamint felugró (push) üzenetek beállítására. Az e-mail és mobil értesítéseket az EESZT Lakossági Portál ”Önrendelkezés”→”Értesítések” menüpontjában lehet aktiválni. Az EgészségAblak applikációban csak mobil értesítéseket lehet beállítani, a push értesítést a telepítést követő első beállításoknál automatikusan felajánlja az alkalmazás. Amennyiben az értesítéseket valamely felületen beállítottuk, akkor az automatikusan aktiválódik a másik felületen is. Ide kattintva bővebben olvashat az e-mail és felugró értesítések beállításáról.
Az időpontfoglalás során megadott e-mail címre történő értesítések küldése az időpontfoglalás szolgáltatás része, az értesítések küldésének leállítása az adott időpont törlésével együtt lehetséges. Az időpontfoglalás során megadott e-mail címen kizárólag a foglalt ellátást végző egészségügyi szolgáltató lép Önnel kapcsolatba abban az esetben, ha az időponttal kapcsolatban változás következik be.
A DÖR-ben (digitális önrendelkezés) az időpontfoglalással kapcsolatban kért értesítések az EESZT-ből érkeznek, az időpont foglalásáról, módosításáról, törléséről adnak tájékoztatást. Az ilyen központi üzeneteket a fenti „Időpontfoglalás” pipa kivételével van lehetősége kikapcsolni.
A koronavírus oltásra továbbra is a COVID oltás időpontfoglalás menüpontban lehet időpontot kérni.